#Kampaně
3 minuty čtení | 30. 1. 2024 |

Vánoční kampaně roku 2023, které stojí za tvou pozornost.

Proč jsou vánoční kampaně typicky ty, o kterých se v marketingových kruzích mluví a sestavují se žebříčky těch nejlepších? Reklamy, které vidíme v období Vánoc, sahají za hranice běžného reklamního obsahu a pro značky jsou to už tradičně kampaně, na kterých si z kreativního a produkčního hlediska dávají záležet. Ještě důležitější je ale komerční aspekt, protože pro spoustu segmentů jsou vánoce byznysově nejdůležitější období roku.
DAŠA MURČOVÁ

Kampaň s příběhem: Amazon – Joy Ride

kampani s název Joy Ride ukazuje Amazon jednoduchý a chytlavý příběh radosti, přátelství a nepříjemných vzpomínek. Koncept staví na kouzlu společně stráveného času v kruhu blízkých, které je pro sváteční období typické. Amazon jeho komerční zájem zasadil do kampaně docela nevtíravě. Propaguje službu rychlého doručení Amazon Prime. Kampaň se objevuje v mezinárodních žebříčcích a short listech nejlepších a nejefektivnějších kampaní Vánoc 2023.

Kafe

Soundtrackem kampaně je známý hit od The Beatles: In My Life, který je vybraný speciálně jako óda na trvalé přátelství a společné chvíle. Verze, která hraje v reklamě, byla vytvořena speciálně pro spot a obsahuje 40-členný orchestr nahraný v Praze.

Společensky zodpovědná kampaň: T-Mobile

Komunikovat v reklamě hodnoty místo produktu si nemůže dovolit jen tak někdo. T-Mobilev rámci své komunikační strategie dlouhodobě otevírá společenská témata, od inkluze až po vzájemný respekt, a proto nemohly chybět ani v jejich vánoční kampani.

Kampaňpracuje s insightem a zobrazuje stereotyp běžné rodinné situace, kdy starší generace klade mladým typické osobní otázky, které bývají nepřijemné. Na závěr spotu přichází otázka: Jsi šťastný? kterou T-Mobile směřuje pozornost na to, co je v našich životech opravdu důležité.

Kafe

Kampaň se vysílá v 10 zemích Evropy a právě na Slovensku způsobila nečekaný rozruch. V slovenské verzi kampaně se v rámci výpovědi mladíka objevují výrazy jako děvče nehledám (pozn. mnohým Slovákům interpretované jako prezentace LGBTI+ tématu) a těsné slipy ničí spermie, které pobouřili diváky. Na youtubové a facebookové stránce operátora dostala kampaň kromě tisíců pozitivních ohlasů i dost negativních reakcí a vznikla taky petice za zrušení vysílání. Kampaň se ale dál vysílá ve zkrácené formě.

Vizuálně propracovaná kampaň: Gucci

Kampaň Gucci Gift zásadně vybočuje z řady vánočních sentimentálních kampaní. Spojuje fantazii a kreativní propracovanost zasazenou do současného prostředí světové metropole. Celý spot vytváří efekt videa natočeného na jeden záběr. Díky tomu má divák chuť dokoukat celý spot do konce.

Kafe

Skvělou práci za kamerou pro tento spot odvedl známý maďarský kameraman Marcell Rév, který stojí třeba za populárních HBO seriálovým megahitem Euphoria.

Kampaň s chytlavým songem: Martinus

Martinus jako slovenský lídr na trhu v segmentu knihy pouští do éteru kampaň, která propaguje knihu jako vhodný dárek a podporuje tím prodej celé produktové kategorie.

Přes chytlavou písničku Kup mi radši knihu spojenou s tváří Mira Žbirky staví na insightu smysluplného dárku. Kampaň je doplněna spotřebitelským průzkumem, který uvádí, že 7 z 10 Slováků souhlasí s tím, že knížky jsou nejoblíbenější vánoční dárek.

Kafe

Pro Čechy je kampaň novinkou, na Slovensku už ale byla spuštěná v roce 2020 a díky velkému ohlasu rotuje v médiích už 4. sezonu. Kampaň podpořil i Miro Žbirka, který má na konci spotu malou roli.

Tak co, jaká kampaň tě zaujala nejvíc?

Daša má více než 10 let zkušeností v marketingu u značek jako adidas, Reebok a Zalando. Dlouho pracovala jako Go-to-market manažerka pro střední a východní Evropu u adidas Performance a adidas Originals. Později jako retail marketing manažerka řídila marketing pro více než 80 prodejen adidas a Reebok v této oblasti. Nyní je senior manažerkou v Zalando, kde se zaměřuje na strategii a aktivace budování značky v Česku a na Slovensku.