Analytická firma Parse.ly odhaduje, že platforma Linktree okupuje polovinu trafficu, co proudí z linků v profilu na Instagramu. A tak není divu, že se o Link in bio dneska zajímá každý. Umělci jako Ice Spice využívají Linktree k prodeji vstupenek na koncerty nebo merche. Má ho i Jamie Oliver nebo vláda autralského Queensland. Anebo #HolkyzMarketingu.
Ale nejsou to jen velká jména. 75 % trafficu Amazonu z Linktree jde od mikroinfluencerů. Tak teď platforma spustila vlastní e-commerce řešení. Affiliate nákupní nástroj budou testovat e-commerce giganti jako Sephora nebo Urban Outfitters a doufají, že jim pomůže naškálovat spolupráci s mikroinfluencery.
Víš, že do skupiny Creators dnes patří 200 milionů lidí? Od roku 2016, kdy Linktree vznikl, uvedl celou škálu inovací. Například nástroj, který umožňoval posílat creatorům dýška, spojil se s platformou na výrobu merche Spring, aby creatoři mohli prodávat mikiny a hrnky, co za ně doopravdy vyrobí a rozešle někdo jiný. Nezapomněli ani na umělce – díky spolupráci se Spotify umožnili lepší zobrazení hudby a Shopify byl první velký krok do e-commerce.
Vzhledem k velikosti trhu už Linktree není jediný, kdo na Link in bio vydělává. Shorby, Linkin.bio, Beacons, Tab Bio nebo Koji jsou další oblíbené. Mnoho z nich má specifický niche: Linkfire míří na hudebníky, Provecho zase na kuchaře. Dnes už totiž často Link in bio nefunguje tolik jako rozcestník, co vede mimo jiné na tvůj web, ale jako náhrada webu.
🔗 Cross platform promotion. Sledují tě lidé na Linkedin? Ukaž jim, že máš i YouTube. Průměrný uživatel má dnes sedm různých profilů na sítích, u mladší generace je to ještě více.
🛒 Jen 25 % ze 100 milionů linků na Linktree míří na velké technologické platformy, jako je Facebook nebo Amazon. Zbytek může mířit třeba na značku, které se staráš o marketing. Zkus si domluvit spolupráci s influencerem nejen na sponzorovaném postu, ale i s linkem v Linktree.
📈 Zanalyzuj, jak tvůj Linktree funguje. Je tam obsah pro ty, co se se značkou teprve seznamují? Měříš, jak úspěšné jednotlivé linky jsou?
Už 20. dubna spouštíme další běh Akademie sociálních sítí. V té získáš nejen přehled o trendech, ale především vše, co potřebuješ k práci social media specialisty/specialistky. Za dva měsíce praktického studia zvládneš vytvořit strategii, připravit grafiku i zkoordinovat kampaň s influencery tak, aby dávala smysl. Zní to jako práce snů? Přihlas se a udělej krok, který možná dlouho odkládáš.
Mezi našimi lektorkami je třeba social media copywriterka Marie Háková nebo třeba Klára Unzeitigová, která v knihkupectví Luxor vede marketing a sociální sítě.