#Trendy
3 minuty čtení | 10. 4. 2024 | Pavlína Louženská

#Trending: Link in bio jako zlatý důl pro e-commerce?

Přes 47 milionů lidí a značek dnes používá Linktree. Link v bio dnes míří na 7,5 milionu webů a neustále roste. Jen od začátku roku 2022 lidé přidali do svého profilu přes 100 milionů linků. Jakým způsobem se dá link in bio využít? To ti prozradí Pavlína, která se v nejnovějším #Trending rozepsala o rostoucím byznysu s odkazy v profilu.
image 15

Analytická firma Parse.ly odhaduje, že platforma Linktree okupuje polovinu trafficu, co proudí z linků v profilu na Instagramu. A tak není divu, že se o Link in bio dneska zajímá každý. Umělci jako Ice Spice využívají Linktree k prodeji vstupenek na koncerty nebo merche. Má ho i Jamie Oliver nebo vláda autralského Queensland. Anebo #HolkyzMarketingu.

snimek obrazovky 2024 04 10 v150022

75 % trafficu Amazonu z Linktree je od mikroinfluencerů

Ale nejsou to jen velká jména. 75 % trafficu Amazonu z Linktree jde od mikroinfluencerů. Tak teď platforma spustila vlastní e-commerce řešení. Affiliate nákupní nástroj budou testovat e-commerce giganti jako Sephora nebo Urban Outfitters a doufají, že jim pomůže naškálovat spolupráci s mikroinfluencery. 

Kafe

Víš, že do skupiny Creators dnes patří 200 milionů lidí? Od roku 2016, kdy Linktree vznikl, uvedl celou škálu inovací. Například nástroj, který umožňoval posílat creatorům dýška, spojil se s platformou na výrobu merche Spring, aby creatoři mohli prodávat mikiny a hrnky, co za ně doopravdy vyrobí a rozešle někdo jiný. Nezapomněli ani na umělce – díky spolupráci se Spotify umožnili lepší zobrazení hudby a Shopify byl první velký krok do e-commerce. 

Link in bio postupně nahrazuje web

Vzhledem k velikosti trhu už Linktree není jediný, kdo na Link in bio vydělává. Shorby, Linkin.bio, Beacons, Tab Bio nebo Koji jsou další oblíbené. Mnoho z nich má specifický niche: Linkfire míří na hudebníky, Provecho zase na kuchaře. Dnes už totiž často Link in bio nefunguje tolik jako rozcestník, co vede mimo jiné na tvůj web, ale jako náhrada webu.

Proč tě to má zajímat? 

  • Creator Economy roste neuvěřitelnou rychlostí. Lidí, co si do sčítání lidu v roce 2023 psali jako zaměstnání Creator, už je 200 milionů – v roce 2021 to bylo 55 milionů. A do budoucna popularita tohoto odvětví neklesne. Vysněnou prací #1 teenagerů v Británii i v Polsku je stát se influencerem. 
  • V Creator Economy jsou peníze. A práce. Jen YouTube přispěl ke vzniku 390 000 nových pracovních míst. A tak vzniká třeba speciální banka pro influencery, farmy pro děti, co se chtějí influencery stát, nebo investiční fondy zaměřené na investice do Creators. 

snimek obrazovky 2024 04 10 v150232

Jak s tím pracovat? 

🔗 Cross platform promotion. Sledují tě lidé na Linkedin? Ukaž jim, že máš i YouTube. Průměrný uživatel má dnes sedm různých profilů na sítích, u mladší generace je to ještě více. 

🛒 Jen 25 % ze 100 milionů linků na Linktree míří na velké technologické platformy, jako je Facebook nebo Amazon. Zbytek může mířit třeba na značku, které se staráš o marketing. Zkus si domluvit spolupráci s influencerem nejen na sponzorovaném postu, ale i s linkem v Linktree. 

📈 Zanalyzuj, jak tvůj Linktree funguje. Je tam obsah pro ty, co se se značkou teprve seznamují? Měříš, jak úspěšné jednotlivé linky jsou? 

Nenech si ujít

Kde se k tématu dál vzdělávat? 

20. dubna spouštíme další běh Akademie sociálních sítí. V té získáš nejen přehled o trendech, ale především vše, co potřebuješ k práci social media specialisty/specialistky. Za dva měsíce praktického studia zvládneš vytvořit strategii, připravit grafiku i zkoordinovat kampaň s influencery tak, aby dávala smysl. Zní to jako práce snů? Přihlas se a udělej krok, který možná dlouho odkládáš.  

ass nwsl 2024

Mezi našimi lektorkami je třeba social media copywriterka Marie Háková nebo třeba Klára Unzeitigová, která v knihkupectví Luxor vede marketing a sociální sítě.

 

 

Pavlina_Louzenska-3
Pavlína Louženská

Pavlína spoluzaložila vzdělávací platformy #HolkyzMarketingu a #HolkyzByznysu. Je mentorkou Google for Startups  pro Evropu a Afriku a v mnoha dalších akcelerátorech. Její trendforecasting agentura TrendBrews konzultuje budoucnost nejen firmám z Fortune500. Je v Advisory Boardu různých technologických firem. Její newsletter o trendech a technologiích odebírá více než 7000 lidí.

Reklama