#Trendy
2 minuty čtení | 13. 3. 2024 | Pavlína Louženská

#Trending: Jak hudebně vyšperkovat Reels? Vsaď na Country i Jazz

Opravdu je Texas Hold' Em od Beyoncé sázkou na jistotu? Ne tak docela. Českým rádiím totiž pořád vládnou Chinaski nebo Maroon 5. Jedno je ale jisté – virální hudba roku 2024 se sveze na vlně divokého západu i přítmí omšelého jazzového baru.
image

Jak číst Trending? 

V pravidelné rubrice budou Pavlína a Lada sdílet, co by marketérky/marketéry nemělo minout. Dostaneš tu tipy na trendy, co zrovna hýbou internetem, ale hlavně návod, jak je využít v praxi. Jen nezapomeň na podstatnou věc: trendy jsou jen jedna část skládačky – kdo je tvoje značka nebo zákazník, představují ty další. Tak na to mysli, než se po hlavě vrhneš do budování virtuálních influencerů nebo Clean Girl aesthetics.

O trendech píše Pavlína pravidelný newsletter. A školí je pro firmy, jako je IKEA nebo PwC. Lada je absolventkou Juniorní Akademie #HzM, která pomáhá Pavlíně v TrendBrews.  

Co budeme v roce 2024 poslouchat? 

Trend reporty na 2024 předpovídají vzestup jazzu mezi GenZ – jen na Pinterestu vzrostlo vyhledávání výrazu Jazz aesthetic clothing 180 %. Baví nás na tom zšeřelé bary, mocktails, kožichy a klidnější vibes.  

Country v podání Beyoncé i Lany Del Rey

Do globálního mainstreamu se dostane také country. Beyoncé, Post Malone nebo Lana del Rey vydávají country alba. Na to, jak lámal rekordy Old Town Road od Lil Nas X nikdo nezapomněl. A tak toho chtějí všichni využít, a to nejen v hudebním byznysu. Louis Vuitton uvedl kolekci inspirovanou divokým západem a kovbojské boty a klobouky jsou a budou vidět na každém hudebním festivalu.   

Určitě nepoleví zájem o ty nejposlouchanější umělce. Rok 2023 podle Spotify reportu vyhráli Taylor SwiftBad Bunny. Ani pro jednoho to není poprvé a naposledy.

spotify

Než si jako novou firemní znělku vybereš Texas Hold‘ Em od Beyoncé, tak mysli na to, že nás v Česku baví jiná hudba než ve světě. Na Spotify kralují rappeři jako Calin a Viktor Sheen, ale v rádiích nám už dekádu vládnou Chinaski nebo Maroon 5. A tuším, že ještě nějakou dobu to tak bude, jak ukazuje výzkum Českého Rozhlasu.

snimek obrazovky 2024 03 13 v155018

Z TikToku na Evropu 2

Virální hudbu tlačí dopředu TikTok – jestli někde vyhledávat, co a kdo je teď cool, tak tam. Instagram a následně i mainstreamová média trendy z TikToku pečlivě sledují, a tak se po chvíli probojují i na Evropu 2. 

Jak najít trending hudbu do Reels?

  • Na TikToku: Do vyhledávání v aplikaci zadej frázi “trending sounds”. Skvělé tipy na to, co zrovna letí má i TikTok Creative Center.  
  • Na Instagramu: Když začneš Reel tvořit, Instagram ti hned navrhne, co je zrovna cool.
  • Na Spotify: Jejich pravidelné přehledy o tom, co zrovna letí v Česku, ti aplikace automaticky servíruje do feedu. 

Víš, že mezi našimi mentorkami je i Lucia Lutter, Head of Digital v Universal Music Group? Pokud tě zajímá vše kolem prodeje hudby a hudebníků, řekni si o ní v Mentoringu

A jestli ti téma sociálních sítí, trendů a tvorby obsahu pouze jako koníček nestačí a chceš v něm budovat svou kariéru, přihlas se do naší Akademie sociálních sítí. Těšíme se na tebe 20. dubna.

Pavlina_Louzenska-3
Pavlína Louženská

Pavlína spoluzaložila vzdělávací platformy #HolkyzMarketingu a #HolkyzByznysu. Je mentorkou Google for Startups  pro Evropu a Afriku a v mnoha dalších akcelerátorech. Její trendforecasting agentura TrendBrews konzultuje budoucnost nejen firmám z Fortune500. Je v Advisory Boardu různých technologických firem. Její newsletter o trendech a technologiích odebírá více než 7000 lidí.