#Jak na to
3 minuty čtení | 30. 5. 2024 | Tým #HolkyzMarketingu

POP UP ze Zátiší. Jak etablovaná síť restaurací k pop-upu přišla.

Jestli jsi z Prahy, tak ti určitě neunikla otvíračka POP UPu ze Zátiší v Karlíně. A jestli jsi jako my, máš první návštěvu už za sebou a říkáš si, co stojí za tím, že se tahle známá síť restaurací rozhodla pustit do něčeho, co se naprosto vymyká jejich normálu. Tak se pojďme společně podívat pod pokličku toho, jak tenhle jejich nový brand vzniká!

Špičková gastronomie s rychlostí fast foodu

Nejmladší přírůstek od Zátiší group má poměrně neotřelý cíl – demokratizovat fine dining. Zamanuli si, že budou nabízet špičkové jídlo z kvalitních surovin spolu se skvělým servisem, klást důraz na udržitelnost a inovace, a to vše s rychlostí fast foodu. Jak se to říká? Mezi genialitou a bláznovstvím vede tenká hranice.

Průzkum trhu jako podklad pro tvorbu brandu 

Jestli tě 33 let fungování na trhu něco naučí, tak je to nepodceňovat, co si o tvém nápadu myslí potenciální zákazníci. Proto Zátiší Group přizvalo hned do začátku agenturu Behavio, aby zjistila, co se lidem na konceptu líbí a co v nich naopak vyvolává obavy. Jejich komentáře se staly podkladem pro tvorbu brandu i komunikačního plánu.

banner 11 1600x400 1

Co bylo nejčastější obavou? Jak může fungovat několik světových kuchyní na jednom místě. Menu se svíčkovou, pinsou a indickým butter chicken prostě nadzvedlo nejedno obočí. Obavy se týkaly hlavně kvality a toho, jestli jedna kuchyň zvládne tak rozmanitá jídla v perfektní kvalitě. Jenže ty se začnou rozplývat v okamžiku, kdy zjistíš, že na menu jich není deset, ale od každého jen dvě až tři. A při prvním soustu na nějaké pochybnosti zapomeneš úplně.

Tak trochu jiná cílovka aneb místo, kde chceš být (viděn/a)

Karlínský POP UP má úplně jinou cílovku než zbytek podniků od Zátiší Group. Láká mladší ročníky ve věku 25 až 45 let, kteří se nebojí experimentovat a technologie patří k jejich životu stejně jako vzduch. Kromě kulinářských zážitků hledají zábavu, cení si času stráveného s přáteli a kvality, za kterou jsou ochotni zaplatit. Top jídlo a drinky jsou pro ně standard. Chtějí něco víc – místo, se kterým budou vibovat.

Jak se utvářel brand positioning?

Srdce celého projektu stojí na 4 hlavních pilířích a hodnotách:

  • BE FEARLESS,
  • OWN IT,
  • YES, WE CARE
  • a EVERY MOMENT COUNTS.

Brandová identita

POP UP je vlastně taková testovací laboratoř, kde se vše od jídla, koktejlů přes obsluhu a hudbu až po design a vůně zkouší, mění a vylepšuje. Díky tomu můžou koncept postupně ladit až do té podoby, která se otevře na svém pevném místě a bude se moci rozšířit klidně do celého světa. 

Proto i název POP UP, který má evokovat něco, co se objeví a po čase zase zmizí.

Obal prodává

Obyčejná krabice na pizzu nikoho nebaví a v Zátiší group to moc dobře ví. Jejich box na pinsu v baby pink barvě poutá pozornost při každém doručení. Stejně jako celý POP UP je i jejich packaging hravý a chce bavit. Třeba tě donutit zazpívat si písničku, jejíž slova najdeš na obalech. 

Kafe

Právě texty známých songů se staly jedním z nosných prvků komunikace POP UPu. Najdeš je i v menu nebo na výrazných neonech rozmístěných po celém prostoru.

Jiná cílová skupina = jiné komunikační kanály

Komunikaci primárně směřují tam, kde ještě donedávna komunikace Zátiší tolik nefungovala (ale kde se jejich nová cílovka ráda a často pohybuje) – na sociální sítě se zapojením influencerů a na placené streamovací služby, ať už jde o hudbu, nebo video. Testují ale třeba i outdoorovou reklamu a její vizuální sílu.

Testování jako gró marketingu

Testovat a z testování se učit je jejich hlavním mottem. Flexibilita a dynamika celého konceptu jim umožňuje neustále sledovat komunikační strategie a měnit je podle potřeb a reakcí publika tak, aby dosáhli maximální efektivity.

Hashtag round
Tým #HolkyzMarketingu

#HolkyzMarketingu jsou největší vzdělávací platforma pro marketér(k)y. Spojujeme a vzděláváme holky i kluky, juniory i seniory ve všech marketingových oborech. Přidej se k nám a staň se součástí největší marketingové komunity v ČR.