#Trendy
4 minuty čtení | 17. 4. 2024 |

#NovinkyzMarketingu: Instagram uvádí další funkce a Google omezuje AI obsah

Nestíháš vstřebávat všechny změny v marketingu, nebo je dokonce hledat? V nové rubrice ti každý měsíc přichystáme výběr novinek z oboru, o které je škoda se nepodělit. Pokud tě zajímá, jak funguje algoritmus Instagramu nebo jak Google nakládá s AI obsahem, užij si první díl.

Jak číst #NovinkyzMarketingu?

Svět sociálních sítí, Googlu ani AI na nikoho nečeká a řítí se kupředu tempem, kterému ani ten nejlepší marketér někdy nestačí. A právě proto vznikly #NovinkyzMarketingu – co měsíc, to porce (podle nás) nejzajímavějších marketingových novinek. Jednoduchý přehled ti ušetří čas strávený rešerší a informuje tě o tom, co si pohlídat, co nového vyzkoušet nebo dál nastudovat. 

Instagram spustil reklamy s promo kódem

Chceš podpořit prodeje ze sítí? Na Instagramu teď můžeš nově spouštět kampaně s propagačním kódem v popisku. Cílem je nalákat zákazníky a také získat možnost, jak lépe dotrackovat konverze přímo z Instagramu. 

snimek obrazovky 2024 04 17 v161325Zdroj

Pinuj a edituj zprávy na Instagramu

Pokud se ti někdy na Instagramu stalo, že jsi po odeslání zprávy v chatu mírně zalitoval/a, pusť to z hlavy. Instagram v březnu rozhraní chatů (tzv. DMs) vyladil a dává uživatelům 15 minut na zpětné úpravy zpráv. Kromě toho umožňuje vybrané chaty připnout nahoru a mít je tak neustále po ruce.

Instagram odtajnil, jak funguje jeho algoritmus

Instagram ke konci března vydal podrobný článek o principech svého algoritmu. Vysvětluje v něm, že jednotlivé typy obsahu (Stories, Reels…) mají svůj vlastní algoritmus, který bere v potaz odlišné parametry.

snimek obrazovky 2024 04 17 v161216

  • Příspěvky ve feedu se zobrazují na základě dlouhodobé aktivity na Instagramu (lajky, sdílení, komentáře). Pro ranking je stěžejní, kolik lidí post vidělo, lajklo nebo okomentovalo v posledních týdnech a také vzájemná interakce s tím, kdo post přidal.
  • Sekce Explore – čím více lajků, komentářů, sdílení či uložení v krátkém časovém úseku post nasbírá, tím lépe. Popularita obsahu se řídí i tím, co uživatelé lajkují, sdílí a ukládájí, a zda už s daným účtem nějakou předchozí interakci měli. 
  • Stories se dostávají do popředí po předchozí interakci s daným účtem (zobrazení, ale i reakce jako lajk nebo soukromá zpráva), roli hraje i vztah mezi jednotlivými účty (proto jako první vidíme Stories od rodiny nebo přátel).
  • Reels – algoritmus sleduje relevantní aktivitu uživatele, povahu Reels (hudba, vizuál, trendovost) i čísla samotného tvůrce (počet sledujících, engagement).

Staré účty v Analytics zmizí 1. července

Je tomu už nějaký pátek, co Universal Analytics plně nahradily Google Analytics 4. Do původního rozhraní máš jako marketér nebo majitel webu sice stále přístup, to se ale 1. července změní – Google během prvního červencového týdne všechny staré účty smaže. Co si z toho odnést? Stačí, když si ověříš, že sis potřebná data přesunul/a, ať o ně nepřijdeš.

Posloupnost a dosavadní historii změn k přechodu na Google Analytics 4 přímo od Google najdeš tady

Google reguluje nadužívání AI obsahu

Google zavedl změny v hodnotících faktorech svých algoritmů. Cílem je omezit viditelnost stránek s obsahem, který není originální a z hlediska zadaného dotazu nemá pro uživatele žádný přínos. Laicky řečeno se snaží z výsledků vyhledávání odstranit balast a naopak upřednostňuje kvalitní obsah s přidanou hodnotou pro čtenáře. Jedná se jen o výstrahu? Ne tak docela – už v březnu přestal Google indexovat okolo 1400 webů, které publikovaly příliš mnoho AI obsahu či spamu. 

💡 Co je AI obsah?

Omezení se týká obsahu generovaného čistě pomocí AI nástrojů, tedy obsahu bez jakéhokoliv zásahu člověka a tím pádem i autorských práv. Pokud si při tvorbě obsahu vypomáháš AI, ale výstup stále nese tvůj otisk a stojíš si za jeho kvalitou, pak se nemáš čeho bát. 

👩🏻‍💻 Více info k březnovému Google updatu si můžeš přečíst tady.

Kafe

Brzy vypíšeme další termín Miniakademie Webové Analytiky, kde se tomu podíváme na zoubek, tak si to nenech ujít.

Staň se profíkem na sociální sítě

Chceš se naučit tvořit boží obsah pro značky, plánovat strategie a vyhodnocovat kampaně? Právě teď máš šanci. Už 20. dubna spouštíme další běh Akademie sociálních sítí, kde si vyzkoušíš práci na reálném klientovi a získáš průpravu od nejlepších lektorů z oboru. Tak se přihlas a udělej krok, který možná dlouho odkládáš. Těšíme se na tebe!

ass nwsl 2024

#HolkyzMarketingu jsou největší vzdělávací platforma pro marketér(k)y. Spojujeme a vzděláváme holky i kluky, juniory i seniory ve všech marketingových oborech. Přidej se k nám a staň se součástí největší marketingové komunity v ČR.