#Slovníček pozic
4 minuty čtení | 30. 1. 2024 | Redakce #HzM ve spolupráci se Zuzanou Vyhnánkovou, Petra Jehne

Marketing Generalist / Generalistka

Jsi univerzální hráč na poli marketingu a umíš od všeho trochu? Máš přehled o kampaních, ale i o analýze dat a trendů v marketingu? V této roli se můžeš dotknout různých aspektů marketingového mixu, koordinovat projekty a strategie, a to vše s cílem posunout firmu tam, kde má být její jméno slyšet. Jestli tě baví různorodá práce, je pro tebe Marketing Generalist vhodná volba.
DSC_9915

Jaké názvy pozic doporučujeme my?

  • Marketing Specialista / Specialistka
  • Marketing Manager / Managerka
  • Marketing Generalist / Generalistka

S jakými dalšími názvy se můžeš setkat?

  • Growth marketér / marketérka
  • Digital Marketing Specialista / Specialistka
  • Marketing Koordinátor / Koordinátorka 

Hard skills

Tvrdé dovednosti, které  se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.

Junior – Pokud na pozici začínáš:

  • Porozumění základním marketingovým konceptům, včetně targetingu nebo marketingového trychtýře.
  • Základy vytváření obsahu pro různé marketingové kanály a platformy.
  • Základní povědomí o fungování digitálního marketingu, včetně sociálních sítí nebo SEO.
  • Základní znalost práce s nástroji pro správu obsahu a kampaní, jako Meta Business Suite.

Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:

  • Schopnost sledovat a interpretovat marketingové metriky a výsledky.
  • Pokročilá znalost a praxe s Google Analytics a využívání těchto dat pro optimalizaci kampaní.
  • Zkušenosti se správou e-mailingových nástrojů a kampaní.
  • Znalost trendů v content marketingu a schopnost vytvářet obsah pro různé kanály s důrazem na cílovku.

Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level

  • Tvorba a odpovědnost za celkový marketingový plán a rozpočty.
  • Rozvoj komplexních marketingových strategií a jejich implementace.
  • Schopnost integrace různých marketingových kanálů pro dosažení synergického efektu.

Soft Skills

Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.

  • Kreativita: Nejde jen o to  mít nápady. Jde o schopnost přijít s něčím novým a neotřelým, co osloví a zaujme. Kreativita je klíčová pro vytváření obsahu, který vyčnívá a zanechává dojem.
  • Strategické myšlení:  Nejen z hlediska tvorby  obsahu, ale i schopnost myslet dopředu a strategicky plánovat. To znamená umět obsahové strategie sladit s obchodními cíli a zajistit jejich efektivní realizaci.
  • Analytické myšlení:Způsob myšlení , který ti umožní vyřešit podstatu problému.  Umět si spojit informace, data a vyvozovat z nich logické závěry.
  • Organizovanost: Pomáhá udržet přehled a zajistit, že všechny úkoly jsou dokončeny včas a na správné úrovni kvality.
  • Komunikační dovednosti: Ať už jde o psaní obsahu nebo komunikaci s týmem, klienty či zákazníky, schopnost vyjádřit myšlenky srozumitelně a přesvědčivě je nezbytná.
  • Manažerské dovednosti: Pro ty na seniorních pozicích je důležitá schopnost vést tým, delegovat úkoly a řídit projekty. 
  • Prezentační dovednosti: Umění prezentovat nápady a výsledky práce tak, aby byly srozumitelné a nadchly kolegy v práci nebo klienty.
  • Schopnost týmové spolupráce: Ve skvělém týmu se každý doplňuje. Týmová spolupráce znamená, že společně tvoříte něco unikátního, co by jeden sám nezvládl. Je to o sdílení nápadů, podpoře  a společném dosahování cílů.
  • Iniciativa: Nečekat na pokyny, ale být proaktivní a přicházet s vlastními řešeními.
  • Orientace na výsledek: Možností, kam povedou další strategické kroky projektu, může být nespočet. Tebe ale primárně zajímá, jakou hodnotu každý z nich přinese.

Co obvykle Marketing Generalist nedělá:

  • Správa PPC kampaní: Marketing Generalist není odborníkem na PPC nebo jiný konkrétní kanál. Na většinu z nich poptává  agentury, nebo konkrétní specialisty.

Interní komunikace je základ. Každé oddělení je důležité, ale nejvíc spolupracuji asi s IT a leadery jednotlivých divizí, abychom věděli, kde se, co šustne.

– Petra Jehne, Marketing Manager Zátiší Group

Otázky a odpovědi od ambasadorky Petry Jehne, Zátiší Group

Jakou aplikaci/nástroj otevíráš jako první, když přijdeš do práce?

Spotify, abych se pořádně naladila na Teamsy, kde se na mě vyhrne kopa meetingů, tasků a e-mailů.

Jaké jsou tvé hlavní úkoly a odpovědnosti?

Marketingové strategie, komunikace a spolupráce s týmem  a externími agenturami, zadávání marketingových kampaní a jejich vyhodnocování, sledování trendů a neustálé učení. 

Hashtag round
Redakce #HzM ve spolupráci se Zuzanou Vyhnánkovou

Slovníček marketingových pozic jsme vytvořili ve spolupráci se specialistkou na kariéru v marketingu Zuzanou Vyhnánkovou, která je garantkou jeho obsahu. Slovníček má za cíl stát se spolehlivou mapou při hledání cesty k vysněnému místu. Vznikl na základě rešerše pracovních portálů a našich profesních zkušeností.

Petra Jehne
Petra Jehne

Ambasadorka slovníčku, marketing manažerka