Jaké názvy pozic doporučujeme my?
Tvrdé dovednosti, které se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.
Junior – Pokud na pozici začínáš:
Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:
Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level
Pro datové pozice v marketingu je typické, že seniornější lidé již méně programují a připravují data a spíše se věnují vyhodnocování reportů a strategickému (spolu) rozhodování. Samozřejmě toto rozlišení závisí na konkrétní firmě a její velikosti.
Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.
Už na Matfyzu jsem věděla, že chci být někde mezi businessem a programováním, takže práce datového analytika je takový můj sweet spot.
– Michaela Kulíšková, Data Analyst v Bringmeister
S jakými týmy nebo odděleními nejčastěji spolupracuješ?
Prakticky se všemi, protože každý tým potřebuje data reporting. Mé velké projekty se týkaly především pricingu, last mile a marketingu.
Jaký typ projektů tě nejvíce baví a proč?
End-to-end, tedy od přípravy dat (transformace dat) přes vizualizaci a prezentaci výsledků. Do těchto projektů můžu nejvíce přenést svou expertízu a většinou jsou to i ty, kde vzniká něco úplně nového a to mě baví.