#Rozhovory
5 minut čtení | 15. 5. 2024 | Tým #HolkyzMarketingu

Kevin Lynch: We don’t let clients change work – buy it or don’t

„Pokud pro klienta neodvedeme skvělou práci do šesti měsíců, sami se vyhodíme“. Kevin Lynch, bývalý kreativní ředitel Oatly a zakladatel agentury The Wrong Agency, má po 25 letech v oboru rozhodně co předat. O jaké myšlenky se hodlá opřít ve své přednášce na Konferenci #HolkyzMarketingu a které zažité představy o reklamě rád boří? Nenech si ujít exkluzivní rozhovor pro #HzMnotes. K českému překladu se dostaneš scrollováním dolů.
Could you provide a sneak peek into the themes you’ll be covering in your talk at the conference?

 We’ll talk about rules – how most rules are merely suggestions, and how breaking them can be a lot of fun, not to mention productive. We’ll also talk about identifying your oxygen – understanding what gives you life professionally, because what fuels you will ultimately fuel the people around you.

 And lastly, throughout the talk will be an underlying theme of stories and of having an appreciation for the value of a good story – professionally and personally.

You’ve been a creative leader on both the agency and client side. What’s one myth about working on the client side that you found to be completely untrue?

One of the assumptions people make is that, by going from working with a roster of clients at an agency to working on a single client, you’ll get bored. That wasn’t my experience, for the simple fact that how a brand comes to life today is so diverse – the different media channels, collaborations, employee branding… 

Yes, you’re talking about the same brand. But you’re doing so in such different contexts, it feels like the challenges are always new.

„The Wrong Agency“ sounds intriguingly defiant. Can you share the philosophy behind its name and what makes it different from other creative consultancies? 

How The Wrong Agency does business is simply not what the vast majority of marketers in 2024 are looking for. We insist on a single decision maker and direct communications with them, be it CEOs, CMOs, or founders. We don’t let clients change work – buy it or don’t, that’s fine. But don’t change it. And if we’re not making great work for a client within six months, we fire ourselves. 

Hiring an agency you trust and letting them do their thing isn’t defiant – it’s smart. Yet, few do it. 

Given your role in launching The Wrong Agency, what’s the „wrongest“ piece of conventional wisdom about advertising that you love to challenge?

The biggest opportunity for brands is the same as when I started in this business: To care more about their audience than they do about themselves. That sounds really simple to do, but it’s not. 

Brands tend to cocoon themselves in their own little worlds, where it’s impossible for them to truly reflect what their products mean to people. As a result, the vast majority of communications just don’t connect nearly as well as they could. 

Any message for those who haven’t purchased a ticket to the conference yet? 

So let me get this straight… you have time to READ ALL ABOUT the conference, but you don’t have time to buy a ticket? Seems kind of odd, doesn’t it?

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

🇨🇿 Nemáš na angličtinu nebo překládání článku  náladu? Nevadí, máme pro tebe i českou verzi rozhovoru:

Prozradíš čtenářům, na co se mohou během přednášky těšit?

Budeme mluvit o tom, že ve světě marketingu neexistují žádná striktní pravidla, kterých se musíme držet, ale spíše doporučení. Jít za hranu zažitých pouček může být pro marketéry nejen zábavné, ale také užitečné. Povíme si, jak v profesním životě objevit svůj vnitřní pohonkdyž pro nějakou činnost dýcháte, váš drajv má pozitivní vliv i na vaše okolí. A v neposlední řadě storytelling. Prozkoumáme principy dobrých příběhů a jak důležité je umět takové příběhy ocenit. 

V roli kreativního leadra ses ocitl jak na straně agentury, tak klienta. Co považuješ za největší mýtus, pokud je řeč o práci in-house?

Práce v agentuře bývá díky širokému portfoliu  klientů rozmanitá. Spousta lidí se tím pádem domnívá, že když přejde na klientský břeh, začne se nudit. Moje zkušenost je ale jiná. Těch možností a způsobů, jak může značka v dnešní době vyrůst, je celá řada – existují různé komunikační kanály, odlišné formy propagace, employer branding. Jasně, pořád jde o jeden a ten samý brand. S novým kontextem či úhlem pohledu ovšem přichází i nové výzvy

Název „The Wrong Agency“ zní neotřele a možná lehce provokativně. Jaká filozofie za ním stojí a čím se odlišujete od jiných kreativních agentur?

Neděláme business způsobem, jaký byste od většiny marketérů v roce 2024 očekávali. V rámci spolupráce trváme vždy na jednom jediném decision makerovi, takže veškerá komunikace probíhá přímo s generálním ředitelem, CMO nebo zakladatelem. Klienti do naší práce nemohou vůbec zasahovat, což je v pořádku – buď nás chtějí, nebo ne. A pokud ani po 6 měsících spolupráce nepřináší očekávané výsledky,  sami se vyhodíme. 

Najmout si agenturu, které důvěřujete, a nechat ji dělat svou práci, je chytré. Přesto to moc lidí nedělá.

Vzhledem k tomu, že ses podílel na založení The Wrong Agency, jakou „nejhorší“ zažitou představu o reklamě rád zpochybňuješ?

Největší příležitost pro značky vnímám stejně, jako když jsem v marketingu začínal: Zajímat se víc o zákazníky a publikum, než  o sebe. Zní to sice jednoduše, ale zase tak jednoduché to není. Značky mají tendenci uzavírat se do vlastních bublin a nereflektují skutečnou motivaci zákazníků. Výsledkem je, že naprostá většina toho, co komunikují, se vůbec nepotkává s tím, co lidé chtějí slyšet. 

Co bys vzkázal těm, kteří ještě nemají vstupenku na konferenci? 

Takže jestli to chápu správně…  o konferenci si čtete, ale vstupenku ještě  nemáte? Na co čekáte? 

image 2 4

6. června se v Kongresovém centru Praha potkají stovky marketérů, kteří se po celém dni nabitých přednášek a rozhovorů dostanou v oboru zase o kus dál. Kromě Kevina Lynche uvidíš na podiu třeba Michala Pastiera, Eriku Ferszt nebo Emu Müller. Omrkni program a přesvědč se, že i letos to bude stát za to. Buď u toho s námi.

Hashtag round
Tým #HolkyzMarketingu

#HolkyzMarketingu jsou největší vzdělávací platforma pro marketér(k)y. Spojujeme a vzděláváme holky i kluky, juniory i seniory ve všech marketingových oborech. Přidej se k nám a staň se součástí největší marketingové komunity v ČR.