🎟 Posledních 50 vstupenek na Konferenci #HolkyzMarketingu 2024

#Slovníček pozic
4 minuty čtení | 1. 3. 2024 | Redakce #HzM ve spolupráci se Zuzanou Vyhnánkovou, Tereza Valentová

E-mail Marketing Specialist / Specialistka

Práce v e-mailingu je klíčová k budování dlouhodobých vztahů s klienty a v optimalizaci konverzních cest. V této pozici se staneš profíkem v segmentaci cílových skupin, personalizaci obsahu a A/B testování.
image 10

Jestli máš zápal pro data a umíš vytvářet obsah, který otevírá nejen e-maily, ale i srdce zákazníků, pak je pozice E-mail Marketing Specialisty / Specialistky přesně pro tebe.

Jaké názvy pozic doporučujeme my?

  • E-mail Marketing Specialista / Specialistka

S jakými dalšími názvy se můžeš setkat?

  • Specialista / Specialistka e-mail marketingu
  • Marketing Specialista / Specialistka na e-mailing
  • E-mailing Manager / Manager
  • Leader oddělení e-mailingových služeb
  • CRM / Emailing Delivery Manager / Managerka

Hard skills

Tvrdé dovednosti, které  se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.

Junior – Pokud na pozici začínáš:

  • Znalost principů copywritingu
  • Vymýšlení nebo editace obsahu a šablony e-mailů
  • Přehled v marketingu a chápání jeho principů (segmentace, targeting, marketing funnel)
  • Nastavování e-mailových kampaní v Ecomail, Targito, Leadhub, Samba, SmartEmailing, Mailkit nebo třeba Mailchimp 
  • Příprava šablon a newsletterů v HTML a Drag&Drop editoru 
  • Reporting, vyhodnocování a optimalizace kampaní

Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:

  • Práce s CMS (Content management system)
  • Řízení retenčních kampaní
  • Testování a optimalizace e-mailových šablon
  • Segmentace databáze kontaktů
  • Zkušenost při práci s daty (Google Analytics 4)

Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level:

  • Tvorba e-mailingové  strategie
  • Zapojení e-mailingu do komplexní marketingové strategie 
  • Znalost technické stránky e-mailingu (víš, co je feed, DNS, DOI nebo API)
  • Orientace v HTML a CSS
  • Pokročilé automatizace
  • Rozesílka přes různé kanály

Soft Skills

Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.

  • Kreativita: Nejde jen o to  mít nápady. Jde o schopnost přijít s něčím novým a neotřelým, co osloví a zaujme. Kreativita je klíčová pro vytváření obsahu, který vyčnívá a zanechává dojem.
  • Strategické myšlení:  Nejen z hlediska tvorby  obsahu, ale i schopnost myslet dopředu a strategicky plánovat. To znamená umět obsahové strategie sladit s obchodními cíli a zajistit jejich efektivní realizaci.
  • Analytické myšlení: Způsob myšlení , který ti umožní vyřešit podstatu problému.  Umět si spojit informace, data a vyvozovat z nich logické závěry
  • Organizovanost: Organizovanost pomáhá udržet přehled a zajistit, že všechny úkoly jsou dokončeny včas a na správné úrovni kvality.
  • Time management: Efektivní plánování a organizace času ti umožní zvládat více projektů najednou bez zbytečného stresu.

Co E-mailing Specialista / Specialistka obvykle nedělá:

  • Tvorba složitější grafiky: Základní znalost v rámci grafiky a tvorby  je důležitá, nicméně složitější grafické podklady vždy připravuje grafik.

,,Tím, že moje práce byla vždycky hlavně výkonnostního charakteru, došla jsem k tomu, že chci klientům pomáhat i s mailingem. Tam totiž vidím pro výkon velký potenciál, který ale málokterá firma doopravdy využívá.

– Tereza Valentová, PPC Specialistka na volné noze

Otázky a odpovědi od Terezy Valentové

Jakou aplikaci/nástroj otevíráš jako první, když přijdeš do práce?

Většinou jako první otevírám Google Analytics, Ecomail (či jiný mailingový nástroj) a pak interní CRM klienta, na kterém zrovna v tu danou chvíli plánuji pracovat. 

Jaké jsou tvé hlavní úkoly a odpovědnosti?

Zpravidla přinášet výkon / zisk pro firmy, pracuji někdy i s cíli na budování povědomí, ale častěji plním hlavně výkonnostní KPI firem. Měla bych tedy ale kromě výsledků přinášet i nápady a strategie. Odpovědnost u mailingu je hlavně odeslaný e-mail, na vhodnou cílovou skupinu a se zřejmým KPI. 

Jaký typ projektů tě nejvíce baví a proč?

Projekty, kde je prostor na testování. Což nemusí nutně znamenat velké budgety, asi je to hlavně o vedení projektů. Měly by mi dávat smysl (i když to zní jako totální klišé). Obecně ale typ projektů pro B2C. 

Hashtag round
Redakce #HzM ve spolupráci se Zuzanou Vyhnánkovou

Slovníček marketingových pozic jsme vytvořili ve spolupráci se specialistkou na kariéru v marketingu Zuzanou Vyhnánkovou, která je garantkou jeho obsahu. Slovníček má za cíl stát se spolehlivou mapou při hledání cesty k vysněnému místu. Vznikl na základě rešerše pracovních portálů a našich profesních zkušeností.

Tereza_Valentova-2
Tereza Valentová

Ambasadorka slovníčku, e-mail marketing Tereza Valentová je specialistka na PPC kampaně a e-mail marketingu. V prostředí online reklamy se pohybuje přes 7 let. Vyzkoušela si práci v Seznam.cz, PPC agentuře i na pozici marketingové specialistky na straně klienta. Nyní je na volné noze a ve volném čase hrdou mentorkou pro #HolkyzMarketingu.