🎟 Posledních 50 vstupenek na Konferenci #HolkyzMarketingu 2024

#Slovníček pozic
4 minuty čtení | 29. 2. 2024 | Redakce #HzM ve spolupráci se Zuzanou Vyhnánkovou, Zuzana Vyhnánková

Brand Manager / Managerka 

Brand Manager/Managerka má na starosti image značky a její positioning na trhu. Budeš vytvářet a udržovat silný a konzistentní brand skrze různé marketingové aktivity. Pokud uvažuješ strategicky a jsi kreativní, rozhodně zkus brand management.
DSCF3173

Tvá práce bude přímo ovlivňovat vnímání značky v očích veřejnosti i  zaměstnanců brandu. Využiješ tady širokou škálu dovedností od obchodního uvažování přes projektový management až po estetické cítění.

Jaké názvy pozic doporučujeme my?

  • Brand Manager / Managerka

S jakými dalšími názvy se můžeš setkat?

  • Brand Marketing Specialist / Specialistka
  • Brand Specialist / Specialistka

Hard skills

Tvrdé dovednosti, které  se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.

Junior – Pokud na pozici začínáš:

  • Přehled v marketingu a chápání jeho principů, typicky segmentace, targeting, marketingový funnel, KPI
  • Znalost marketingových kanálů a účinků jejich kombinací
  • Tvorba zadání pro specialisty a agentury
  • Tvorba a řízení kampaní
  • Projektový management
  • Monitorování a analýza trhu
  • Implementace strategie značky
  • Implementace brand manuálu – branding
  • Analýza metrik

Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:

  • Správa rozpočtu marketingových kampaní
  • Optimalizace produktového portfolia
  • Interpretace marketingového výzkumu
  • Vedení projektů napříč odděleními

Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level

  • Tvorba zadání pro marketingový výzkum
  • Spolupráce na tvorbě obchodní strategie
  • Tvorba strategie značky

Soft Skills

Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.

  • Kreativita: Nejde jen o to  mít nápady. Jde o schopnost přijít s něčím novým a neotřelým, co osloví a zaujme. Kreativita je klíčová pro vytváření obsahu, který vyčnívá a zanechává dojem.
  • Strategické myšlení:  Nejen z hlediska tvorby obsahu, ale i schopnost myslet dopředu a strategicky plánovat. To znamená umět obsahové strategie sladit s obchodními cíli a zajistit jejich efektivní realizaci.
  • Analytické myšlení: Způsob myšlení , který ti umožní vyřešit podstatu problému.  Umět si spojit informace, data a vyvozovat z nich logické závěry.
  • Organizovanost: Organizovanost pomáhá udržet přehled a zajistit, že všechny úkoly jsou dokončeny včas a na správné úrovni kvality.
  • Komunikační dovednosti: Jasná a efektivní komunikace je základem. Ať už jde o psaní obsahu nebo komunikaci s týmem, klienty či zákazníky, schopnost vyjádřit myšlenky srozumitelně a přesvědčivě je nezbytná.
  • Manažerské dovednosti: Pro ty na seniorních pozicích je důležitá schopnost vést tým, delegovat úkoly a řídit projekty. 
  • Prezentační dovednosti: Umění prezentovat nápady a výsledky práce tak, aby byly srozumitelné a nadchly kolegy v práci nebo klienty.
  • Estetické cítění: Nemusíš být Picasso, ale je ti blízký design a dokážeš rozlišit ten dobrý od špatného. Víš, jakou roli hraje estetika v rámci brandingu a jak s ní pracovat.

Co Brand Manager / Managerka obvykle nedělá

  • PR (Public Relations): Tvorba a správa veřejných vztahů obvykle spadá mimo přímé odpovědnosti
  • Copywriting:Pro tvorbu textů využívá copywritery a obsahové specialisty.
  • Fotografování a grafika: Cit pro estetiku je důležitý, ale neznamená to, že Brand Manager je zároveň fotograf a grafik.
  • Správa kampaní: Nastavování a správa placených kampaní je samostatnou disciplínou, kterou na takové pozici zadáváš příslušným specialistům či agentuře.

Mám blízko k ideím – vizi, misi, hodnotám – stojí na nich i můj osobní život. Proto pro mě bylo přirozené pracovat s něčím takovým i v práci. Nějakou dobu jsem byla čistě brand stratég a konzultant, ale chybělo mi vidět, jak strategie ožije v konkrétních aktivitách značky.

-Zuzana Vyhnánková, brand manažerka na volné noze a kariérní poradkyně

Otázky a odpovědi od ambasadorky Zuzany Vyhnánkové

Jaké jsou tvé hlavní úkoly a odpovědnosti?

Jsem správce strategie značky, hlídám, aby byla na  všech kontaktních místech s cílovkou dobře aplikovaná a touch pointy tak byly konzistentní. Vymýšlím a plánuju kampaně a mikrokampaně a zadávám práci na nich specialistům. Kontroluju jejich výstupy, jestli naplňují obchodní cíle kampaně a jsou v souladu se strategií. 

Jaký typ projektů tě nejvíce baví a proč?

Baví mě komplexní projekty, které začínají kvalitativním výzkumem, nebo třeba na míru vytvořeným workshopem s týmem klienta a končí konkrétním kreativním ztvárněním a měřením efektivity výstupu.

 

Hashtag round
Redakce #HzM ve spolupráci se Zuzanou Vyhnánkovou

Slovníček marketingových pozic jsme vytvořili ve spolupráci se specialistkou na kariéru v marketingu Zuzanou Vyhnánkovou, která je garantkou jeho obsahu. Slovníček má za cíl stát se spolehlivou mapou při hledání cesty k vysněnému místu. Vznikl na základě rešerše pracovních portálů a našich profesních zkušeností.

Zuzka Vyhnánková – Brand Management
Zuzana Vyhnánková

Ambasadorka slovníčku, Brand management Zuzana je konzultantka, která spoluzaložila brandové studio Mezonit. V rámci něj vytváří strategie pro prémiové české značky a řídí jejich komunikaci. Na svých zkušenostech z marketingové praxe a znalostech personálního managementu postavila službu kariérního poradenství zaměřeného na práci v marketingu.