#Jak na to
3 minuty čtení | 17. 10. 2025 |

Recenze absolventky: Od teorie k praxi-práce na reálném klientovi

Představte si, že s marketingem začínáte. Vyberete si kurz, chodíte na zajímavé přednášky, skvělí lektoři, dostanete spoustu užitečného know-how a informací, že to ani nestíháte zapisovat. A pak ten kurz skončí, a vy vlastně nevíte, kde pořádně začít. Jak všechny ty nové informace přesunout do praxe? Tolik skvělých nápadů, ale myšlenky skáčou jedna přes druhou a v hlavě je tak trochu chaos. Stalo se vám to už někdy?
Dasa Gebauerova

Práce na reálném klientovi je zkušenost k nezaplacení.

Letos jsem si odškrtla další Akademii, tentokrát zaměřenou na sociální sítě. Nebudu se tady rozepisovat o obsahu kurzu nebo lektorech, to si můžete přečíst v sylabu. O čem ale chci psát, je možnost pracovat s reálným klientem. Neznám totiž žádný jiný kurz, kde byste si to všechno mohli rovnou vyzkoušet v praxi. A praxe, ta nám občas všem chybí.

Už při vyplňování přihlášky se musíte rozhodnout, jestli do práce s klientem půjdete, nebo ne. Já ani na chvilku nezaváhala, za mě je to skvělá příležitost všechny nové znalosti rovnou otestovat v praxi. Reálný klient totiž znamená reálné zadání, týmovou spolupráci a upřímnou zpětnou vazbu. Tohle rozhodnutí byste ale neměli brát na lehkou váhu. Je to práce navíc. A hlavně je to slib vašemu týmu a klientovi, že odvedete svůj díl práce. Že je v tom nenecháte. Ale jestli do toho půjdete, můžu vám slíbit, že to rozhodně bude stát za to.

dasa hanus bellisky 1

 

A jak to teda probíhá?

  • Poznáte svůj tým a rychle zjistíte, že v tom nejste sami.
  • Zjistíte, kdo je váš klient, a dostanete brief.
  • Seznámíte se s klientem.
  • Pracujete na zadání a hledáte nápady, které dávají smysl.
  • Průběžně konzultujete s mentorkou (a občas i s klientem).
  • Trávíte spoustu času se svým týmem.
  • Připravíte finální dokument i prezentaci.
  • Den D: prezentujete svou práci v rámci akademie

Měla jsem skvělý tým a projekt, který nám dával smysl a doteď mu fandíme. S holkami jsme si skvěle sedly, každou z nás bavilo něco jiného, ale dohromady to do sebe krásně zapadalo. Setkávaly jsme se pravidelně, někdy pozdě večer, jindy s dětmi na klíně nebo pobíhajícími v pozadí. Často jsme nestíhaly a přehazovaly naplánované videohovory na později. Ale ani jednou se nestalo, že bychom se na to vykašlaly. Naše spolupráce byla přesně taková, jakou jsem si přála – otevřená a upřímná. Neshazovaly se nápady ostatních, mohly jsme říct svůj názor a vždycky jsme se navzájem podporovaly.

A stejně tak nás podporovala i mentorka. Dodala nám sebedůvěru, že jdeme správným směrem, a ukázala nám, kde to můžeme ještě vylepšit. Pomohla nám podívat se na náš projekt z jiného úhlu pohledu a popostrčit nás, když jsme to potřebovaly.

Co mi tahle zkušenost dala

  • Možnost vyzkoušet si v praxi to, co jsme se učili na hodinách.
  • Spolupráci v týmu a hledání kompromisů.
  • Zpětnou vazbu, která není jen teoretická, ale přímo od klienta.
  • Větší jistotu, že zvládnu pracovat i mimo „bezpečné prostředí“ kurzu.
  • Nové kontakty a přátele.

Jaká to byla zkušenost?

Nebudu lhát, bylo to náročné. Byly chvíle, kdy jsem si říkala, že jsem si naložila až moc. Balancovat práci, osobní život, studium a ještě práci na klientovi nebylo vždy úplně jednoduché poskládat. Zároveň to ale byla zkušenost, která se nedá ničím nahradit. Reálný klient totiž znamená reálné zadání, reálnou zpětnou vazbu a deadliny, které nejdou jen tak posunout. Přesně to, co potřebujete – a v jiném kurzu nezažijete. Prověří vás to víc než stovky teoretických slidů.

Šla bych do toho znovu? Rozhodně ano. Takže pokud budete někdy zvažovat, jestli se do práce na klientovi pustit, jděte do toho. Ano, je to intenzivní a občas náročné, ale podle mě právě tohle dělá Akademii výjimečnou.

ass recenze 1

 

P.S. od #HolkyzMarketingu: Praktickou zkušenost si u nás můžeš vyzkoušet i v rámci Akademie digitálního marketingu, nebo v Juniorní Akademii.