#Trendy
3 minuty čtení | 6. 2. 2024 | Jana Brücknerová

Trendy na sítích 2024: Čím se inspirovat při tvorbě strategie?

Umět se pohybovat v dynamickém světě sociálních sítí znamená být neustále ve střehu, sledovat trendy a především nebát se flexibility. Chování i motivace uživatelů se totiž mění stejně rychle jako oblíbené formáty i mnohými proklínané algoritmy. Co by ti nemělo uniknout, pokud se o sítě zajímáš nebo tě jejich správa živí?
sítě

TikTok v roli Googlu: Gen Z udává vyhledávací směr

Vnímání sociální sítě TikTok jako místa určeného výhradně pro konzumaci zábavných videí už je dávno pasé. TikTok čím dál intenzivněji zastává roli kulturního a trendového vyhledávače, kam si zejména generace Z chodí pro inspiraci na nové recepty, hudbu, módu i zajímavá místa v okolí. Měl by se Google bát? Spíše ne. Ale určitě je to dobrý signál pro značky dát platformě šanci, pokud chtějí mladé generaci porozumět a dostat se k ní marketingově blíž.

Více než recenze: User-generated content

Když si vyfotíš snídani ve své oblíbené kavárně a podnik pak na fotce označíš, jedná se v podstatě o formu UGC, tedy obsahu přirozeně generovaného uživateli. I když ne v tom pravém slova smyslu. Momentálně můžeme UGC považovat za cílené hnutí, které mění pravidla influencer marketing hry. Ostatně jen na Instagramu pod tímto hashtagem najdeš necelý milion příspěvků. Značky si uvědomují, že oslovit k propagaci produktů UGC tvůrce bývá finančně výhodnější a přináší to ovoce.

A jak UGC funguje v praxi?

  • Firma osloví tvůrce obsahu a ten pro ni v rámci spolupráce (barterové či finanční) zpracuje autentický video nebo fotoobsah na sítě. U kosmetické značky to může být třeba make-up tutorial, unboxing nebo produkt zakomponovaný v ranní rutině. 
  • Rozdíl oproti běžnému influencer marketingu tkví v tom, že výstup zůstává značce. Ta jej na sítích poté dle libosti využívá ke zvýšení důvěryhodnosti svých produktů a k oslovení zákazníků.
  • Ti nejlepší UGC creatoři mají propracovaná portfolia, jasně stanovený ceník a sami tvorbu UGC značkám aktivně nabízí. 

Instagramu i dále povládnou Reels

Trend Reels se na Instagramu rozmohl již minulý rok, letos však bude mít algoritmus videa ještě radši. A ačkoliv pozornost uživatelů je stále omezená, doporučená délka videí se s největší pravděpodobností prodlouží. Důvod je prostý – dát více prostoru edukaci i hlubšímu navázání vztahu s publikem. Funkci nahrávání 15minutových videí nyní nově testuje TikTok.

LinkedIn jako nová influencer marketing platforma?

Vyšperkovat si profesní profil, propojit se s lidmi z oboru a třeba i získat svůj dream job. Tak nějak ještě doposud fungoval LinkedIn. Lindsey Gamble, který se řadí k LinkedIn „Top Voice in Creator Economy“, tvrdí, že rok 2024 bude rokem LinkedIn influencer marketingu. Nahrává tomu nejen silný organický dosah příspěvků, ale také pevná komunita těch, kteří zde osobní brand budují.

4 hlavní myšlenky, které si odnést:

  • Nepodceňuj sílu TikTok marketingu a zvaž, jestli vzhledem k tvé cílovce nedává smysl.
  • Využij k tvorbě a distribuci firemního obsahu na sítích reálné uživatele a tvůrce. Ať už přirozeně, nebo cíleně prostřednictvím UGC.
  • Instagram Reels jsou a budou stále IN. A ne vždy platí, že čím kratší, tím lepší.
  • Na LinkedInu vzniká vlivem organického dosahu i silných komunit perfektní půda pro influencer marketing.
eV-Ondraedit-51
Jana Brücknerová

Jana několik let vedla content oddělení v agentuře eVisions, kde se kromě managementu věnovala také školení copywritingu a práci na klientech jako Šperky Rýdl, Moneta Money Bank nebo Bellinda. Nyní stále pomáhá značkám s tvorbou funkčního obsahu, ale teď už na volné noze.

Reklama