🎟 Posledních 50 vstupenek na Konferenci #HolkyzMarketingu 2024

#Slovníček pozic
4 minuty čtení | 1. 3. 2024 | Redakce #HzM ve spolupráci se Zuzanou Vyhnánkovou, Kateřina Strachoňová

Strategy Marketing Manager / Managerka

Jako marketingový stratég budeš architektem dlouhodobých marketingových plánů, které udávají cestu značky k vytyčeným cílům. Budeš přicházet s inovativními přístupy, které osloví správné publikum a zároveň podpoří obchodní cíle firmy.
DSC_0101

Tvá práce bude o analyzování trhu, pochopení potřeb zákazníků a vytváření komplexních strategií, které budou značku posouvat vpřed. Pokud tě baví big picture a jsi připraven(a) vést značku kreativním a promyšleným směrem, pak je role marketingového stratéga přímo pro tebe.

Jaké názvy pozic doporučujeme my?

  • Marketing Stratég / Strategistka
  • Strategy Marketing Manager / Managerka

S jakými názvy se také můžeš setkat?

  • Marketingový stratég
  • Brand Strategist / Strategistka
  • Mediální Stratég

Hard skills

Tvrdé dovednosti, které  se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.

Junior – Pokud na pozici začínáš:

  • Výborná znalost češtiny – pravopisu a stylistiky
  • Přehled v marketingu a chápání jeho principů (segmentace, targeting, marketing funnel)
  • Znalost marketingových kanálů
  • Základní znalost sociálních sítí (Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube)

Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:

  • Tvorba marketingové strategie a taktiky
  • Znalost analytických nástrojů, třeba TGI-MML Google Analytics 
  • Základní znalost mediálních systémů, jako jsou PPC nebo Meta Business Manager

Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level

  • Pokročilá znalost mediálních systémů, jako jsou PPC nebo Meta Business Manager
  • Správa a nastavování marketingových rozpočtů
  • Vyhodnocování marketingových kampaní

Soft Skills

Měkké dovednosti nejsou tak hmatatelné, ale o to víc klíčové, když jde o to, jak se ve světě práce pohybuješ a jak si s lidmi rozumíš. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.

  • Kreativita: Nejde jen o to mít nápady. Jde o schopnost přijít s něčím novým a neotřelým, co osloví a zaujme. Kreativita je klíčová pro aktivity, které vyčnívají a zanechají na zákazníka dojem.
  • Analytické myšlení: Způsob myšlení , který ti umožní vyřešit podstatu problému.  Umět si spojit informace, data a vyvozovat z nich logické závěry.
  • Strategické myšlení:  Nejen z hlediska tvorby  obsahu, ale i schopnost myslet dopředu a strategicky plánovat. To znamená umět obsahové strategie sladit s obchodními cíli a zajistit jejich efektivní realizaci.
  • Organizovanost: Organizovanost pomáhá udržet přehled a zajistit, že všechny úkoly jsou dokončeny včas a na správné úrovni kvality.
  • Time management: Efektivní plánování a organizace času ti umožní zvládat více projektů najednou bez zbytečného stresu.
  • Prezentační dovednosti: Umění prezentovat nápady a výsledky práce tak, aby byly srozumitelné a nadchly kolegy v práci nebo klienty.
  • Komunikační dovednosti: Jasná a efektivní komunikace je základem. Ať už jde o psaní obsahu nebo komunikaci s týmem, klienty či zákazníky, schopnost vyjádřit myšlenky srozumitelně a přesvědčivě je nezbytná.
  • Týmová spolupráce: Ve skvělém týmu se každý doplňuje. Týmová spolupráce znamená, že společně tvoříte něco unikátního, co by jeden sám nezvládl. Je to o sdílení nápadů, podporu a společné dosahování cílů.

Co Marketing Strategista / Strategistka obvykle nedělá

  • Správa a exekuce kampaní
  • Management delivery týmů
  • Sjednávání podmínek s vendory a vedení financí

Baví mě všechny projekty, na kterých se jako tým naučíme nebo si vyzkoušíme něco nového. Naštěstí se to děje skoro pořád, protože velká část mojí práce je pochopit individuální potřeby každého klienta, které se navíc mění v čase, a zároveň přinášet podněty k inovacím. 

– Kateřina Strachoňová, vedoucí strategického týmu  v Mindsquared

Otázky a odpovědi od ambasadorky Kateřiny Strachoňové

Jak ses k práci dostal/a?

V klientském týmu mediální agentury jsem od určité seniority byla součástí týmů pro realizaci výběrových řízení. Postupně jsem se tak dostávala k tvorbě strategií pro nové i stávající klienty nejdřív jen ve svém týmu, pak i napříč agenturou. 

Jaké jsou tvé hlavní úkoly a odpovědnosti?

Tvorba strategie pro stávající klienty, tvorba nabídek pro budoucí klienty a vedení týmu v rámci výběrových řízení. Zároveň jsem částečně zodpovědná za vzdělávání, aktualizaci know-how a rozvoj agentury. 

Hashtag round
Redakce #HzM ve spolupráci se Zuzanou Vyhnánkovou

Slovníček marketingových pozic jsme vytvořili ve spolupráci se specialistkou na kariéru v marketingu Zuzanou Vyhnánkovou, která je garantkou jeho obsahu. Slovníček má za cíl stát se spolehlivou mapou při hledání cesty k vysněnému místu. Vznikl na základě rešerše pracovních portálů a našich profesních zkušeností.

Kateřina Strachoňová – strategie
Kateřina Strachoňová

Kateřina je marketingová konzultantka s více než desetiletou praxí, včetně 4 let v londýnské agentuře Geronimo. Posledních 6 let se zaměřovala na mediální a marketingové strategie a řídila strategický tým agentury Mindsquared. Nyní má nově na starosti digitální strategii ve Vodafonu. Práci pro velké klienty vyvažuje konzultacemi pro CSR projekty včetně Suchýho února nebo projektu Hnízdo.